vrijdag 18 mei 2018

Zure matten


Op doktersrecept....


Zure matten.

Jongste was al de hele week niet lekker, moe en ’s avonds steeds koorts. Gisteravond behalve keelpijn ook pijn onder de kaak en daar zat duidelijk een verdikking. Vanmorgen was dat laatste bepaald niet verbeterd. Geen verdikking meer, maar een asymmetrisch gezicht! Met het pinksterweekend in het vooruitzicht besloten we toch maar even de tandarts te bellen. Want, er zat daar een verstandskies met de diagnose “in de gaten houden”. Helaas (of gelukkig) was de tandarts niet thuis, die had een korte vakantie. En om nou de weekend tandarts te bellen...dat zag ik helemaal niet zitten. Dan weet je zeker dat zo’n verstandskies er uit gesloopt gaat worden en dat vond ik als moeder geen fijn idee. Die kies is nog hartstikke nieuw toch? Dus de huisarts gebeld, en jawel, we mochten langskomen. Blijkt het een speekselklierontsteking, mogelijk veroorzaakt door een verstopt kliertje.  We kregen een kuurtje en het advies om flink zure matten en van die zure ballen te eten het komend weekend....


4 opmerkingen:

  1. Wat een grappig advies van de huisarts!

    Groetjes, Dasja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je reageerde bij mij. Zo ontdekte ik jouw blog! ☺ Dat is nu het allerlekkerste medicijn ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-) dat is wel slim dat wekt speeksl op toch.. slimme man... Klara zou j e alsjeblieft je url op mijn blog in willen voeren als je een reactie achterlaat, ik kom nu op een heel andere pagina ? dank je wel voor de moeite en beterschap voor de patient hé

    BeantwoordenVerwijderen