woensdag 19 december 2018

Help, heb me laten verleiden!



Vorige week heb ik me voor het eerst van m’n leven laten verleiden door de goedkoopte en een kerstboom gekocht bij de Aldi. Niks mis mee, een echte Nordman, mooi vol en hij ruikt lekker. Zes euro goedkoper dan bij de reguliere kerstboomverkoper.
Maar oh, wat mis ik de warmte van het “kerstboom halen verhaal”!
Het kijken en vergelijken.
Van de ene boom naar de ander lopen.
Aarzelen, talmen en tenslotte zeker weten dat je de allermooiste hebt uitgezocht.
De lamme arm en verkleumde vingers omdat je er anderhalve kilometer mee naast je fiets hebt lopen zeulen.
Het afzien, om je gezin blij te maken.
En natuurlijk het prettige gevoel dat je met je koop een bijdrage hebt geleverd aan de plaatselijke middenstand. De zij blij, ik blij ervaring. Spijt, spijt, spijt.
Maar ik moet het er mee doen.
Hij stond tot nu nog even gezellig in de tuin.
Maar sinds gisteren is tie binnen.
Totdat ik ergens rond één  januari bedenk dat een versierde spar in huis een gek zicht is.
Maar dan is het alweer tijd voor de goeie voornemens.

1 opmerking:

  1. Wij hebben een heel klein, maar wel echt, miniboompje.
    Met alleen lichtjes erin. Maar je gevoel herken ik nog wel. Het allermooist was toen we met het hele gezin er eentje gingen kappen. Onder de modder, maar zielsgelukkig terugkwamen.

    BeantwoordenVerwijderen