woensdag 29 augustus 2018

Bemoeimoeder




BEMOEIMOEDER.

(foto internet, wikipedia)




Het weer naar school feestje is definitief begonnen. Ik had me vast voorgenomen om me niet met het “uit bed komen van de student” te bemoeien. Van te laat komen leren ze. Maar, toen ik na een half uur nog steeds niks had gehoord besloot ik dat zoiets alleen maar werkt bij mensen die school toch al belangrijk of leuk vinden.  Dus even op de deur kloppen. En vragen hoe laat meneer ook al weer van plan was om op te staan. Ja een half uur geleden dus maar dat bleek wat problematisch. Toch maar even in de bemoederstand geschoten en vlug wat tosti’s klaargemaakt. Wat goed van pas kwam. Gisteren was er nog “helemaal geen huiswerk” vanmorgen bleek dat er toch een kleine thuisopdracht was die uitgevoerd moest worden. Iets met een schroevendraaier.  Schroevendraaier lag bepaald niet voor de pak. Gelukkig stond de auto voor de deur. “ Ga nou maar lekker met de auto vandaag, dan ben je nog op tijd”.  In de verwachting dat bemoeimoederen uiteindelijk, in de toekomst, meer autonomie zal opleveren...  


4 opmerkingen:

  1. Heerlijk blogje, dit komt me zo bekend voor! Gelukkig ben ik niet de enige moederen die het moederen niet kan laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh het is bij mij niet meer aan de orde, maar ik heb dat in het verleden niet goed aangepakt bij een van de drie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de goede en zeer nuttige informatie. Het is heel interessant, ik hou van alle dingen die je deelt en zie je prachtige creatie.
    เที่ยวภาคไหน

    BeantwoordenVerwijderen